چه کسی دستگاه خودپرداز من را پول‌گذاری می‌کند؟

چه کسی دستگاه خودپرداز من را پول‌گذاری می‌کند؟

تاریخ انتشار: آخرین بروزرسانی: مدت زمان خواندن: 7 دقیقه

یکی از سوال‌های متداول راجب پول‌گذاری دستگاه‌های خودپرداز این است که:

چه کسی دستگاه خودپرداز من را پول‌گذاری می‌کند؟

یکی از مهم‌ترین تصمیمات صاحب خودپرداز، تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی مسئول پرکردن خودپرداز با پول نقد است. بخش دیگری که به همان اندازه مهم و کلیدی می‌باشد این است که بدانید دستگاه خودپرداز شما باید چه زمانی دوباره با وجه نقد، پر شود تا اطمینان حاصل شود که در «ATM» و یه عبارتی عابر بانک شما هرگز پول نقد تمام نمی‌شود.

آیا خود من مسئول پول‌گذاری دستگاه خودپردازم هستم؟

اگر که شما صاحب و مالک دستگاه هستید و برای کسب و کار خود دستگاه خودپرداز شخصی خریداری کردید، قطع به یقین مسئولیت پول‌گذاری دستگاهتان با خودتان می‌باشد! 
هیچ پاسخ قطعی برای هر دستگاه خودپرداز در هیچ کجا وجود ندارد که زمان مناسب برای پر کردن پول مجدد برای دستگاه خودپرداز شما کی می‌رسد! چرا که در یک روز ممکن است تراکنش‌ها به شدت بالا رفته و در یک روز هم عاری از هر گونه تراکنشی را تجربه کنید. 
برای مثال: در روزهایی که یارانه در حساب هم وطنانمان واریز می‌شود، به یکباره خیلی از خودپردازها مشغول تراکنش‌های نقدی و غیر نقدی می‌شوند. 
البته، می‌توان گفت برخی از خودپردازها بیشتر از بقیه در حال استفاده هستند!
چرا که انتخاب یک مکان خوب برای نصب و استقرار دستگاه خودپرداز یکی از مهم‌ترین تصمیم گیری‌ها می‌باشد چرا که تردد مردم در راستای خرید، فروش، کسب درآمد، نقل و انتقالات، امورات فردی و… مستلزم وجه نقد یا تراکنش‌های مالی است. 
امروزه، با قرار دادن دستگاه‌های خودپرداز توسط: پست بانک ها، دفاتر پیشخوان و یا خودپردازهای شخصی افراد مختلف، این امر حیاتی یعنی برداشت وجه بدون نیاز به مراجعه به بانک، برطرف شده؛ چرا که حتی در کشورهای غربی هم دستگاه‌های خودپرداز به شدت در حال توسعه، پیشرفت و بروزرسانی هستند. حالا می‌توان گفت که با وجود ارزهای مختلف از جمله: بیت کوین، اتریوم و… یا به عبارت دیگر اپلیکیشن‌های مختلف برای تراکنش‌های مالی و تسهیلاتی، بازهم کشورها نیازمند وجه نقد در راستای گردش بازارهای مالی هستند که این بیانگر، زنده بودن سرمایه گزاری در خودپردازهاست.

مسئول پول‌گذاری خودپرداز

مسئله مهم بعدی این است که در بعضی از دستگاه‌های خودپرداز نسبت به عابربانک‌های دیگر قادر به نگهداری و ذخیره‌ی پول نقد بیشتری می‌باشند، بنابراین تعداد متغیری، آمار در این سرمایه‌گزاری وجود دارد. خوشبختانه صاحبان و اپراتورهای خودپرداز راه‌هایی برای ردیابی پول باقی مانده یا اگر بهتر بگم استعلام پول نقد در دیسپنسر خودپرداز دارند تا بتوانند قبل از اتمام پول نقد در دستگاه، وجه نقد را شارژ کرده و دوباره آن را پر کنند.

در بیشتر موارد، شخصی که مسئول ذخیره‌سازی دستگاه است، می‌تواند بر اساس میزان مصرفی که یک دستگاه خودپرداز خاص دریافت می‌کند؛ برنامه‌ریزی پر کردن مجدد را تنظیم کند. در برخی مواردی که مکان به خوبی برای دستگاه خودپرداز در نظر گرفته و شناخت مردم از صحت و سلامت دستگاه برای مردم در نظر گرفته شده باشد، ممکن است دستگاه نیاز به شارژ روزانه داشته باشد. در موارد دیگر، دستگاه فقط باید به صورت هفته‌ای یکبار یا ماهیانه پول‌گذاری و پر شود.

صرف نظر از نیازهای دقیق، اطلاعات کافی در مورد یک دستگاه خودپرداز برای سرویس دهی و مدیریت پول نقد صرفا برای ایجاد یک برنامه زمانی مناسب می‌باشد تا بتوانید تعداد دفعاتی که نیاز به پر کردن وجه نقد دارید را تحت کنترل قرار دهید. همچنین تخمین تقریبی از میزان پولی که باید در دستگاه پر کنید را بخاطر داشته باشید که این می‌تواند کمک هنگفتی برای سهولت در کار شما به ارمغان بیاورد. البته معمولا ۱۰٪ بیشتر از آنچه که برای خودتان تخمین زدید، پول نقد وارد کنید، در صورتی که «ATM» یا خودپرداز شما در بین شارژ مجدد کمی مشغول‌تر از حد معمول بود شما می‌توانید این تخمین خود را از ۱۰٪ به بالاتر را افزایش دهید.

امروزه اکثر دستگاه‌های خودپرداز که مورد استفاده قرار می‌گیرند، به‌ویژه مدل‌های جدیدتر، سیستم‌هایی برای ردیابی و استعلام مقدار پول استفاده شده دارند. با این حال اگر پول یک دستگاه خودپرداز زودتر از موعد مقرر تمام شود، پر کردن و شارژ مجدد آن، کاملا آسان است. به همین دلیل است که به ندرت می‌توان دستگاه خودپردازی را در طول روز پیدا کنید که قبل از پول‌گذاری مجدد، پولش به اتمام رسیده باشد.

شارژ مجدد پول خودپرداز شخصی

آیا می‌توانم به شخص دیگری اجازه پول‌گذاری در دستگاه خودپردازم را بدهم؟

این که مسئولیت پول‌گذاری را به شخص دیگری واگذار کنیم، سوالی هست که همواره ذهن خیلی از متقاضیان خودپرداز را مشغول کرده که با هم مطالعه می‌کنیم.

بله، می‌توانید به شخص دیگری اجازه دسترسی و پول‌گذاری در دستگاه خودپرداز خود را بدهید. اما باید به چهار نکته حائز اهمیت توجه کنید:

  1. ممکن است بعضی از افراد با توافق با شعب بانکی یا بانک‌هایی که سوئیچ خودپردازشان را صادر کردند، هماهنگ کنند یا قراردادی مطابق قوانینی بنویسند که ماموران بانکی برای پول‌گذاری دستگاه‌های خودپرداز شخصی مذکور، اقدام کنند. گرچند که این امر در جوامع امروزی شایع نیست.
  2. اطمینان حاصل کنید که شخصی که به دستگاه دسترسی دارد، از نظر فنی و عملکردی آن به خوبی آگاهی دارد و می‌تواند کنترل دستگاه را به درستی انجام دهد.
  3. از امنیت دستگاه اطمینان حاصل کنید. باید اطمینان حاصل کنید که شخص دیگری که به دستگاه دسترسی دارد، از نظر امنیتی قادر به محافظت از اطلاعات حساس و شخصی کاربران دستگاه است.
  4. در حالت چهارم شما حتما و به صورت جدی باید به آن شخصی که اجازه دسترسی می‌دهید، کاملا مورد اعتماد باشد. چرا که تحت هر شرایطی برای شما مشکلی در سدد خیانت در امانت و کلاهبرداری‌های متنوع پیش نیاید. 
    در نهایت، بهتر است همیشه در صورت امکان، بصورت انفرادی با مسئولیت خودتان این کار را بر عهده بگیرید، در صورت لزوم تنها به شخصی که به طور کامل به او اعتماد دارید، دسترسی دستگاه خودپرداز خود را بدهید.
دسترسی به اشخاص دیگر برای دسترسی خودپرداز

چرا دستگاه دوستم را ماموران بانک پول‌گذاری می‌کنند؟

در دستگاه‌های خودپردازی که مالک مغازه یا شخصی که به صورت کلی مکان خود را به بانک‌ها اجاره داده، معمولاً ماموران و یا کارگزاران خود بانک یا شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی، مسئول پول‌گذاری دستگاه خودپرداز مستقر در مکان شما هستند. با این حال، شما به عنوان صاحب ملک و ارائه دهنده خودپرداز، مسئولیت اطمینان از صحت و قابل اعتماد بودن دستگاه را دارید تا خودپرداز با خرابی نابه هنگام برای کسب و کار شخصی و اعتبار مغازه شما مشکلی بوجود نیاورد. همچنین، شما باید به قوانین و مقرراتی که مربوط به پرداخت‌های الکترونیکی و قراردادهایی که بانک در راستای تراکنش‌های مالی برای شمایی که صاحب ملک هستید، به اجاره یا کارمزدی که تعیین میکنند، پایبند باشید.

پولگذاری ماموران بانک

آیا پول‌گذاری در خودپرداز کار سختی است؟

در نهایت پول‌گذاری در دستگاه خودپرداز کار سختی نیست و بسیاری از افراد که خودپرداز دارند، می‌توانند این کار را به راحتی انجام دهند. با این حال، برای انجام این کار، باید با مفاهیم پایه‌ای مربوط به خودپرداز و اپراتورپنل‌ها آشنا شده و از نحوه پول‌گذاری در دستگاه خودپرداز آگاهی داشته باشید.

پول‌گذاری در دستگاه خودپرداز کار سختی نیست، اما باید با دقت و آگاهی انجام شود تا هیچگونه مشکلی پیش نیاید. با آرزوی موفقیت برای یکایک شما هموطنان عزیزم.

مهیار افتخاری
نوشته شده توسط: مهیار افتخاری

مهیار افتخاری، متولد آبان ۱۳۷۴، فارغ‌التحصیل کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، کاردانی مواد و متالورژی با سابقه تدریس در موسسه‌های زبان خارجی و دانش آموخته‌ی ادبیات و الهیات. از سال ۱۳۹۹ فعالیتم را در نورینکس به عنوان بنیان‌گذار و مدیر ارشد اجرایی آغاز و به لطف ایده‌پردازی و نویسندگی که در آن مهارت دارم، برای شما مطالب را به نحو احسن به اشتراک می‌گذارم.

تماس با ما

اگر سوال یا نیاز به مشاوره دارید، دریغ نکنید و با ما تماس بگیرید. تیم کارشناسان ما اینجا هستند تا به شما در رفع تمامی نیازهای شما کمک کنند و بهترین راه حل ها را به شما ارائه دهند.

شعبه خدمات خمکاری:
شعبه خدمات خودپرداز:
خدمات

خدمات
قطعات خودپرداز نورینکس

نورینکس خدمات خرید و فروش قطعات خودپرداز را با کیفیت بالا و قیمت های رقابتی ارائه می دهد.
سفارش قطعه خودپرداز!

خدمات
اخذ سوئیچ نورینکس

نورینکس گزینه های اتصال ایمن و قابل اعتماد را برای اطمینان از ارتباط یکپارچه دستگاه شما ارائه می دهد.
سفارش سوئیچ خودپرداز!

خدمات
خرید خودپرداز نورینکس

خدمات خرید خودپرداز ما راه حلی راحت و مقرون به صرفه برای مشاغلی که به دستگاه های توزیع پول نقد نیاز دارند ارائه می دهد.
سفارش خرید خودپرداز!
آیکون نظراتنظرات(0)

نظری برای نمایش وجود ندارد!

آیکون ثبت نظرثبت نظر
تلفن تماس