میلگرد چیست؟ + تکنیک خم و نورد + مزایا و کاربرد

میلگرد چیست؟ + تکنیک خم و نورد + مزایا و کاربرد

تاریخ انتشار: آخرین بروزرسانی: مدت زمان خواندن: 13 دقیقه

میلگرد چیست؟

میلگرد یا مفتول، فولادی است تو پر و در هم تنیده شده (مقطع گرد) با طول ۱۲متر که در ساخت بتن برای استحکام و تقویت بتن استفاده می‌شود. اصولا میلگردها به شکل میله‌های مستقیم یا سیم پیچ هستند.

میلگرد در طول فرآیند ساخت، داخل بتن قرار می‌گیرد. این به جلوگیری از ترک خوردن بتن تحت تنش‌های مختلف کمک می‌کند و به استحکام و دوام مواد نهایی جان میبخشد. بدون میلگرد، بتن مستعد ترک خوردن است و نمی‌تواند بارهای سنگین را تحمل کند. یکی از پرمصرف‌ترین میلگرد فلزی ترانس است.

میلگرد ترانس، در فرآیندی، سطح آن صیقل داده شده واین نوع میلگرد ها، علاوه بر مصارف ساخت و ساز، برای مصارف تزییناتی استفاده می‌شوند. میلگرد ترانس انواع مختلفی دارد و هر کدام بر حسب کاربرد و ویژگی‌هایی که دارند، در موقعیت‌های مختلفی استفاده می‌شود.

  1. میلگرد ترانس بلبرینگ خور
  2. ترانس مفتول
  3. میلگرد ترانس سنگ خورده (دم قرمز)
  4. دوپولیش
  5. میلگرد ترانس شش پر
میلگرد و مفتول‌های ترانس
میلگرد و مفتول‌های ترانس

تاریخچه میلگرد

استفاده از میلگردهای فولادی تقویت کننده یا میلگرد در ساخت و ساز بتن به اواسط دهه ۱۸۰۰ برمی گردد. قبل از ظهور میلگرد، سازه‌های بتنی به دلیل‌عدم توانایی در تحمل تنش کششی، اغلب ضعیف و مستعد ترک خوردگی و ریزش بودند.

اولین استفاده شناخته شده از میلگرد در ساخت و ساز بتنی در اواخر دهه ۱۸۴۰ در فرانسه بود، جایی که میلگردهای آهنی برای ایجاد استحکام و پایداری بیشتر در کف بتنی تعبیه شده بود. با این حال، تا دهه ۱۸۸۰ بود که استفاده از میلگرد با معرفی میلگردهای فولادی پیچ خورده که اتصال بهتری با بتن ایجاد می‌کرد، گسترده‌تر شد.

در اوایل دهه ۱۹۰۰، استفاده از میلگرد در ساخت و ساز بتنی در ایالات متحده رایج‌تر شد، با توسعه اولین آسمان خراش بتن آرمه، ساختمان “Ingalls” در سینسیناتی، اوهایو، در سال ۱۹۰۳. این ساختمان دارای یک قاب فولادی تقویت شده با بتن بود.

در طول جنگ جهانی دوم، استفاده از میلگرد در ساخت و ساز با معرفی آلیاژهای فولادی با استحکام بالا و تکنیک‌های جدید ساخت، توسعه بیشتری یافت. این پیشرفت‌ها منجر به توسعه انواع جدیدی از میلگردها مانند میلگرد با روکش اپوکسی و میلگرد استیل شد که مقاومت بهتری در برابر خوردگی ایجاد کرد و دوام سازه‌های بتنی را بهبود بخشید.

در طول جنگ جهانی دوم، استفاده از میلگرد در ساخت و ساز با معرفی آلیاژهای فولادی با استحکام بالا و تکنیک‌های جدید ساخت، توسعه بیشتری یافت. این پیشرفت‌ها منجر به توسعه انواع جدیدی از میلگردها مانند میلگرد با روکش اپوکسی و میلگرد استیل شد که مقاومت بهتری در برابر خوردگی ایجاد کرد و دوام سازه‌های بتنی را بهبود بخشید.

میلگرد در قرون وسطی

خواص میلگرد

  1. شکل: میلگرد در چندین شکل استاندارد وجود دارد که رایج‌ترین آن‌ها میله‌های تغییر شکل یافته است که دارای دنده‌هایی روی سطح برای بهبود پیوند با بتن است. میله‌های صاف نیز استفاده می‌شود اما میله‌های تغییر شکل یافته پیوند بهتری را ایجاد می‌کنند.
  2. درجه مواد: میلگرد از فولاد ساخته شده است و درجات مختلف سطوح مقاومت متفاوتی را ارائه می‌دهند. فولاد درجه بالاتر به معنای استحکام کششی بالاتر است. درجه ۶۰ رایج‌ترین برای استفاده سازه‌ای است.
  3. قطر: قطر میلگردها بسته به استفاده از ۳/۸ اینچ تا ۱/۲ اینچ یا بیشتر متغیر است. میلگردهای بزرگتر ظرفیت کششی بیشتری را فراهم می‌کنند اما همچنین جریان‌پذیری بتن را در هنگام ریختن محدود می‌کنند.
  4. پوشش ها: میلگردهای بدون پوشش زمانی که در معرض رطوبت قرار می‌گیرند خورده می‌شوند، بنابراین اغلب از پوشش‌ها استفاده می‌شود. پوشش‌های رایج شامل گالوانیزه، اپوکسی و پلاستیک (فایبرگلاس پلیمر و ضد زنگ) است. پوشش‌ها از زنگ زدگی و خوردگی جلوگیری می‌کنند. 
  5. چیدمان: قرارگیری، فاصله‌گذاری و همپوشانی میلگردها در داخل بتن نقش مهمی در اثربخشی دارد. چیدمان مناسب استفاده کامل از استحکام میلگرد را تضمین می‌کند و از تراکم بیش از حد جلوگیری می‌کند.

میلگرد تقویت اساسی برای بتن فراهم می‌کند اما برای رسیدن به هدف کامل به بتن بستگی دارد. آن‌ها با هم یک ماده کامپوزیت قدرتمند را می‌سازند که در بسیاری از انواع سازه‌های بتنی بادوام استفاده می‌شود.

نمونه‌ای از میلگرد بازالت
نمونه‌ای از میلگرد بازالت

انواع سایز میلگرد

  1. میلگرد 8 
  2. میلگرد 10 
  3. میلگرد 12 
  4. میلگرد 14 
  5. میلگرد 16 
  6. میلگرد 18 
  7. میلگرد 20 
  8. میلگرد 22 
  9. میلگرد 25 
  10. میلگرد 28 
  11. میلگرد 32

در SI (سیستم بین المللی واحدها)، واحد استاندارد برای قطر میلگرد (میله فولادی تقویت کننده) میلی متر است. پرکاربردترین قطرهای میلگرد در ساخت و ساز عبارتند از: ۶ میلی متر، ۸ میلی متر، ۱۰ میلی متر، ۱۲ میلی متر، ۱۶ میلی متر، ۲۰ میلی متر، ۲۵ میلی متر و ۳۲ میلی متر. قطر میلگرد معمولاً در نقشه‌های ساختمانی یا مشخصات پروژه بر اساس مقاومت مورد نیاز و ظرفیت باربری سازه بتن مسلح مشخص می‌شود.

اندازه‌های متنوع در میلگرد
اندازه‌های متنوع در میلگرد

انواع میلگرد

  1. میلگرد راستا: میلگرد راستا یا همان میلگرد صاف، از نوع میلگردهای فولادی تقویتی است که دارای سطح صاف و بدون هیچ گونه تغییر شکل یا خمیدگی است. این نوع میلگرد اغلب در کاربردهایی مانند دیوارهای غیر باربر یا کف‌ها استفاده می‌شود.
  2. میلگرد سنجاقی: استفاده اصلی در خاموت میباشد، میلگرد درسنجاقی یا همان میلگردهای حلقوی، از نوع میلگردهای فولادی هستند که به شکل حلقه‌ای خم شده‌اند و برای تقویت و پشتیبانی از میلگردهای اصلی در ساختمان‌های بتنی استفاده می‌شوند.
  3. میلگرد خرک: میلگرد خرک یا همان میلگردهای دارای سطح خاردار، از نوع میلگردهای فولادی هستند که دارای الگوهای خار مانند روی سطحشان هستند. این الگوها از روی سطح میلگرد انحنای بیشتری برای اتصال به بتن فراهم می‌کنند و قدرت تحمل بار بیشتری در فونداسیون را به سازه‌ی بتنی می‌بخشند.
  4. میلگرد رکابی: میلگرد رکابی یا همان میلگردهای دارای شکل U یا مستطیل با انحنای نوک‌های آن به زاویه ۹۰ درجه هستند. این نوع میلگردها برای تامین پشتیبانی جانبی به میلگردهای اصلی و جلوگیری از خمیدگی و شکستن سازه بتنی تحت بار و در کل برای نگه داری مقاطع چیدمانی استفاده می‌شوند.
  5. میلگرد ادکا: میلگرد ادکا یک نوع خاص از میلگردهای فولادی تقویتی است که دارای الگوهای خاصی بر روی سطح آن‌ها هستند و از روش اپوکسی برای پوشش‌دهی ضد زنگ استفاده می‌شوند. این الگوها به دلیل افزایش طولی که برای اتصال به بتن فراهم می‌کنند، قدرت تحمل بار میلگردهای ادکا را بیشتر می‌کنند. در قسمت تکیه گاه تیرهای ساختمانی استفاده می‌شوند.
  6. میلگرد خاموت: Stirrup میلگرد خاموت یا همان میلگردهایی که در برخی مناطق با نام «کاموت» هم شناخته می‌شوند، از نوع میلگردهای فولادی تقویتی هستند که دارای سطح خاردار هستند و برای تقویت بتن در ساختمان‌ها و از میلگردهای کوچک‌تری برای بستن و نگه داری استفاده می‌شوند این نوع میلگردها اغلب در ساخت و سازهای بتنی برای تقویت کف‌ها، دیوارها و ستون‌ها کاربرد دارند.
میلگردهای تقویتی خاموت
میلگردهای تقویتی خاموت

استاندارد میلگرد

  1. A1: قابلیت انعطاف و شکل‌پذیری بالایی دارند.
  2. A2: به این میلگردها نیمه ترد گفته می‌شود و روی بدنه خود اج‌هایی دارند که به طبع سخت‌تر از A۱ هستند
  3. A3: سختی بالاتری نسبت به دو نمونه قبلی دارند.
  4. A4: سخت‌ترین نوع میلگرد.
  5. ISIRI ۳۱۳۱: استاندارد ایران برای تقویت میلگردهای فولادی برای تقویت بتن. الزامات میلگردهای فولادی با قطرهای ۸ تا ۴۰ میلی متر را پوشش می‌دهد و ترکیب شیمیایی، خواص مکانیکی و ابعاد میلگرد را مشخص می‌کند.
  6. JIS ۳۱۱۲: در ژاپن، استاندارد اولیه برای تقویت میلگردهای فولادی، استاندارد صنعتی ژاپن (JIS) G ۳۱۱۲ است که میلگردهای فولادی برای تقویت بتن را پوشش می‌دهد. JIS G ۳۱۱۲ ترکیب شیمیایی، خواص مکانیکی و ابعاد میلگرد را مشخص می‌کند.
  7. ASTM: در ایالات متحده، استاندارد اولیه برای تقویت میلگردهای فولادی ASTM A۶۱۵/A۶۱۵M است که توسط انجمن تست و مواد آمریکا (ASTM) منتشر شده است. این استاندارد میلگردهای فولادی کربنی تغییر شکل یافته و ساده برای تقویت بتن را پوشش می‌دهد و ترکیب شیمیایی، خواص مکانیکی و ابعاد میلگرد را مشخص می‌کند.
  8. DIN: در آلمان، استاندارد اولیه برای تقویت میلگردهای فولادی، استاندارد DIN ۴۸۸ است که میلگردهای فولادی برای تقویت بتن را پوشش می‌دهد. DIN ۴۸۸ ترکیب شیمیایی، خواص مکانیکی و ابعاد میلگرد را مشخص می‌کند.
  9. GOST ۵۷۸۱-۸۲: این استاندارد اولیه برای میله‌های فولادی نورد گرم برای تقویت بتن در روسیه است. الزامات میلگردهای فولادی با قطرهای ۶ تا ۴۰ میلی متر را پوشش می‌دهد و ترکیب شیمیایی، خواص مکانیکی و ابعاد میلگرد را مشخص می‌کند.
A1 تا A4 میلگرد
A1 تا A4 میلگرد

جنس میلگرد

میلگردها معمولاً آلیاژی از آهن و کربن  یا فولاد کم کربن ساخته می شوند که با این حال، بسته به نیازهای خاص پروژه ساختمانی، ممکن است از مواد دیگری نیز برای تولید میلگرد استفاده شود. برخی از انواع رایج مواد مورد استفاده برای تولید میلگرد عبارتند از:

  1. استیل: از آلیاژی با استحکام بالا از فولاد و کروم و گاهی اوقات عناصر دیگری مانند نیکل و مولیبدن ساخته می‌شوند. میلگردهای فولادی ضد زنگ در برابر خوردگی مقاوم هستند و اغلب در سازه‌های ساحلی و دریایی استفاده می‌شوند.
  2. فولاد گالوانیزه: معمولاً در سازه‌هایی استفاده می‌شوند که در معرض شرایط آب و هوایی سخت یا محیط‌های خورنده هستند. میلگردهای فولادی گالوانیزه برای محافظت در برابر خوردگی با لایه‌ای از روی پوشانده می‌شوند.
  3. فایبرگلاس: اغلب در سازه‌هایی که به درجه بالایی از مقاومت در برابر خوردگی نیاز دارند، کاربرد دارند. میلگردهای فایبر گلاس از مواد کامپوزیتی از الیاف شیشه و رزین ساخته و آن‌ها سبک وزن، خورنده نیستند و نسبت مقاومت به وزن بالایی دارند.
  4. الیاف کربن: میلگردهای الیاف کربن از یک ماده مرکب از الیاف کربن و یک رزین ساخته می‌شوند. آن‌ها سبک هستند و نسبت مقاوم به وزن بالا که اغلب در سازه‌هایی استفاده می‌شوند که به درجه بالایی از استحکام و سختی نیاز دارند.
  5. الیاف بازالت: میلگردهای الیاف بازالت از یک ماده مرکب از الیاف بازالت و یک ماتریس رزین ساخته می‌شوند. آن‌ها سبک وزن هستند، خورنده نیستند و نسبت مقاومت به وزن بالایی دارند. آن‌ها اغلب در سازه‌هایی استفاده می‌شوند که به درجه بالایی از مقاومت در برابر خوردگی و دوام نیاز دارند.
میلگردهای اپوکسی
میلگردهای اپوکسی

خم میلگرد، روش و تکنیک‌ها

خمش میلگرد فلزی فرآیندی حیاتی در ساخت و تقویت سازه های بتنی است. میلگردهای فولادی هستند که برای استحکام و نگه داشتن بتن در حالت کششی استفاده می شوند. خمش میلگردها برای ایجاد اشکال مورد نیاز برای عناصر سازه ای مختلف از جمله ستون ها، تیرها و دال ها ضروری است.

در این بخش به روش‌های مختلف خم کردن میلگردها، اهمیت رعایت تکنیک‌های خم‌کاری مناسب و نکاتی برای کارآمد بودن خم‌کاری میلگرد می‌پردازیم.

روش‌های خم میلگرد:

روش های مختلفی برای خم کردن میلگردها وجود دارد که هر کدام مزایا و محدودیت های خاص خود را دارند. متداول ترین روش ها عبارتند از:

  1. خم کردن دستی: این روش شامل استفاده از ابزارهای دستی مانند میله هایکی یا خم کن آرماتوربرای خم کردن میلگردها است. برای پروژه‌های کوچک یا زمانی که فقط به چند خم نیاز داریم، مناسب است. با این حال، خم شدن دستی می‌تواند برای پروژه‌های بزرگ کار فشرده و زمان بر باشد.
  2. خمش مکانیکی: خمش مکانیکی شامل استفاده از ماشین‌هایی مانند دستگاه خم کن یا دستگاه خم کن رکاب برای خمش میلگردها است. این ماشین‌ها می‌توانند خمیدگی‌های دقیقی را در سرعت‌های بالا ایجاد کنند که آن‌ها را برای پروژه‌های در مقیاس بزرگ ایده‌آل می‌کند. خمش مکانیکی را می‌توان به دسته‌های زیر تقسیم کرد: آ. خمش کششی دوار: در این فرآیند، میلگرد به دور یک قالب خم ثابت بسته و خم می‌شود. ب. نورد: در این روش از سه رول برای خم شدن میلگرد به صورت منحنی دلخواه استفاده می‌شود.
  3. خمش هیدرولیک: از نیروی هیدرولیک برای خم کردن میلگردها با دقت و سرعت استفاده می‌کنند. این ماشین‌ها برای پروژه‌های کوچک و بزرگ مناسب هستند و می‌توانند طیف وسیعی از اندازه‌های میلگرد را انجام دهند.
  4. خمش القایی: خمش القایی از القای الکترومغناطیسی برای گرم کردن بخشی از میلگرد استفاده می‌کند و آن را به اندازه کافی انعطاف‌پذیر می‌کند تا خم شود. این روش معمولاً برای میلگردهای بزرگتر یا زمانی که نیاز به خمکاری با کیفیت بالا باشد استفاده می‌شود.
نورد میلگرد
نورد میلگرد

تکنیک‌های مناسب خم میلگرد:

استفاده از تکنیک های خمشی مناسب برای جلوگیری از آسیب به میلگردها و اطمینان از یکپارچگی ساختاری سازه بسیار مهم است. برخی از اقدامات کلیدی عبارتند از:

  1. رعایت استانداردهای شعاع خم: حداقل شعاع خم میلگردها بر اساس اندازه و نوع میلگرد تعیین می‌شود. رعایت این استانداردها به جلوگیری از آسیب رسیدن به میلگرد در هنگام خمش کمک می‌کند و عملکرد صحیح آرماتور را تضمین می‌کند.
  2. اجتناب از خمش سرد: خمش سرد می‌تواند باعث ایجاد ترک در میلگردها شود و استحکام آن‌ها را به خطر بیندازد که برای جلوگیری از این امر ضروری است. میلگردها را قبل از خم شدن تا دمای مناسب گرم کنید.
  3. انجام کنترل کیفیت: بازرسی منظم میلگردهای خم شده برای هر گونه عیب، مانند ترک یا بدشکلی، می‌تواند اطمینان حاصل کند که فقط از میلگردهای با کیفیت بالا در ساخت و ساز استفاده می‌شود.

نکاتی برای خمش کارآمد میلگرد:

  1. روش خمش مناسب را انتخاب کنید: با در نظر گرفتن عواملی مانند دقت، سرعت و هزینه نیروی کار، روش خمشی را انتخاب کنید که با مقیاس و نیازهای پروژه مطابقت داشته باشد.
  2. از ابزار و تجهیزات خمشی مناسب استفاده کنید: برای اطمینان از کار خمشی دقیق و کارآمد، روی ابزار و ماشین آلات با کیفیت بالا سرمایه‌گذاری کنید.
  3. کارگران ماهر: اطمینان حاصل کنید که کارگران در استفاده از ابزارها و ماشین‌های خم‌کاری و همچنین در پیروی از تکنیک‌های خم‌کاری به خوبی آموزش دیده‌اند.
خم هیدرولیکی میلگرد
خم هیدرولیکی میلگرد

کاربرد خم میلگرد

خم میلگرد یک تکنیک پرکاربرد در صنعت ساختمان است که این فرآیند شامل شکل دادن به میله های فولادی در پیکربندی های خاص برای ارائه پشتیبانی ساختاری برای سازه های بتنی است. انعطاف پذیری میلگرد برای اطمینان از استحکام و پایداری یک ساختمان یا سازه بسیار مهم است. در این بخش به برخی از کاربردهای خم میلگرد در صنعت خواهیم پرداخت.

  1. پل ها: اجزای ضروری هر پروژه زیرساختی هستند و باید به اندازه کافی قوی باشند تا بتوانند بارهای سنگین و شرایط آب و هوایی سخت را تحمل کنند. از میلگردهای آرماتور در ساخت پل‌ها برای ایجاد استحکام و پایداری لازم استفاده زیادی می‌شود. خمش مجدد میلگردهای فولادی به ویژه در ساخت پایه‌ها و تکیه گاه‌های پل که باید وزن کل سازه پل را تحمل کند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
  2. ساختمان‌های بلند: برج و آسمان خراش، از جمله سازه‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها انتظار یک ساخت بی‌نقص را داشت. خم میلگرد برای اطمینان از استحکام و پایداری این سازه‌ها بسیار مهم است. از آرماتور در ساخت ستون ها، تیرها و سایر سازه‌های باربر استفاده می‌شود و انعطاف‌پذیری میلگردهای فولادی برای اطمینان از اینکه این سازه‌ها می‌توانند وزن ساختمان را تحمل کنند ضروری است.
  3. دیوارهای حمال: دیوارهای حمال برای جلوگیری از فرسایش خاک و تحمل وزن خاک میلگرد‌ها پشت آن‌ها قرار می‌گیرند. از آرماتورها برای تقویت این دیوارها و اطمینان از پایداری آن‌ها استفاده می‌شود. انعطاف‌پذیری میلگردهای فولادی در ساخت دیوارهای حمال که دارای انحنا هستند یا ارتفاع متفاوتی دارند حتمی است.
  4. تونل ها: ساخت تونل مستلزم استفاده از میلگرد‌ها برای تامین پشتیبانی سازه‌ای لازم است. انعطاف‌پذیری میلگردهای فولادی در ساخت دیوارها و سقف‌های تونل که باید وزن ملات، خاک و فشار محیط اطراف را تحمل کند، مهم است.
  5. سد ها: سازه‌های پیچیده‌ای هستند که نیاز به درجه بالایی از یکپارچگی سازه‌ای دارند. از آرماتور‌ها در ساخت سدها برای تقویت بتن و ایجاد استحکام و پایداری لازم استفاده می‌شود. منعطف بودن میلگردها در ساخت دیواره سدها ضروری است که باید وزن آب و فشار محیط اطراف را به دوش بکشند.
برش‌دهی میلگرد

از کجا خدمات خم میلگرد سفارش بدیم؟

اگر به دنبال خم میلگرد با کیفیت بالا و خدمات خم لوله مقرون به صرفه هستید، نورینکس بهترین انتخاب در این صنعت است. محصولات و خدمات با کیفیت ما برای پاسخگویی به نیازهای خم میلگرد شما با بالاترین سطح دقت و کارایی طراحی شده اند. تیم کارشناسان ما همیشه برای ارائه مشاوره و پشتیبانی آماده هستند و اطمینان حاصل می‌کنند که شما بهترین خدمات ممکن را دریافت می‌کنید. امروز از بخش خدمات خم میلگرد وب سایت ما دیدن کنید تا در مورد طیف وسیعی از محصولات پانچ و خدمات خم لوله ما بیشتر بدانید و دریابید که چگونه می‌توانیم به شما در دستیابی به اهداف خود کمک کنیم.

آیکون تلفن

برای مشاوره و نحوه قیمت گذاری با ما تماس بگیرید: 0990 - 694 39 23

آینده نزدیک در میلگرد

  1. تکنیک‌های ساخت پیشرفته: یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌ها در استفاده از میلگرد فلزی، توسعه تکنیک‌های ساخت پیشرفته است. ماشین‌های کنترل‌شده توسط کامپیوتر اکنون می‌توانند میلگردهای فلزی را خم کرده و به شکل‌های دقیقی درآورند و زمان و کار مورد نیاز برای این فرآیند را کاهش دهند. این پیشرفت‌ها در تکنیک‌های تولید، دقت و کارایی بیشتری در استفاده از میلگرد فلزی فراهم می‌کند.
  2. مواد کامپوزیت: مواد کامپوزیت به طور فزاینده‌ای در صنعت ساخت و ساز محبوب می‌شوند که این مواد از ترکیب دو یا چند ماده مختلف برای ایجاد یک ماده جدید با خواص افزایش یافته ساخته می‌شوند. میلگرد‌ها را می‌توان با مواد دیگر مثل فیبر کربن ترکیب تا مواد کامپوزیتی ایجاد شوند که از میلگردهای فلزی سنتی قوی‌تر و سبک‌تر هستند.
  3. نصب سه بعدی: استفاده از پرینت سه بعدی در صنعت ساختمان هنوز نسبتا جدید است، اما این پتانسیل را دارد که انقلابی در استفاده از میلگرد فلزی ایجاد کند. چاپ سه بعدی امکان ایجاد اشکال و پیکربندی‌های پیچیده‌ای را فراهم کرده تا دستیابی به آن‌ها با تکنیک‌های تولید سنتی دشوار یا غیرممکن است. این فناوری می‌تواند امکان ایجاد میلگرد فلزی سفارشی برای پروژه‌های ساختمانی خاص را فراهم کند. میلگرد هوشمند توسعه میلگرد هوشمند یکی دیگر از پیشرفت‌های هیجان‌انگیز در استفاده از میلگرد فلزی است.
  4. میلگرد هوشمند: مجهز به حسگرهایی است که می‌توانند یکپارچگی سازه یک ساختمان یا سازه را کنترل کنند. این فناوری می‌تواند کارگران ساختمانی را قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگ در مورد مسائل احتمالی آگاه کند و ایمنی را بهبود بخشد و نیاز به تعمیرات گران قیمت را کاهش دهد.
میلگرد های گرد

در پایان

آینده خم میلگرد فلزی در صنعت روشن است. این پیشرفت‌ها امکان کارایی، دقت و ایمنی بیشتر در صنعت ساخت و ساز را فراهم می‌کند و راه را برای ایجاد سازه‌های بادوام‌تر و پایدارتر هموار می‌کند.

مهیار افتخاری
نوشته شده توسط: مهیار افتخاری

مهیار افتخاری، متولد آبان ۱۳۷۴، فارغ‌التحصیل کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، کاردانی مواد و متالورژی با سابقه تدریس در موسسه‌های زبان خارجی و دانش آموخته‌ی ادبیات و الهیات. از سال ۱۳۹۹ فعالیتم را در نورینکس به عنوان بنیان‌گذار و مدیر ارشد اجرایی آغاز و به لطف ایده‌پردازی و نویسندگی که در آن مهارت دارم، برای شما مطالب را به نحو احسن به اشتراک می‌گذارم.

تماس با ما

اگر سوال یا نیاز به مشاوره دارید، دریغ نکنید و با ما تماس بگیرید. تیم کارشناسان ما اینجا هستند تا به شما در رفع تمامی نیازهای شما کمک کنند و بهترین راه حل ها را به شما ارائه دهند.

شعبه خدمات خمکاری:
شعبه خدمات خودپرداز:
خدمات

خدمات
خم لوله نورینکس

نورینکس در خدمات خمش لوله با کیفیت بالا برای طیف گسترده ای از صنایع تخصص دارد.
سفارش خم لوله!

خدمات
خم پروفیل نورینکس

خدمات تخصصی خم کردن پروفیل نورینکس نتایج دقیقی را برای اشکال های پیچیده ارائه می دهد.
سفارش خم پروفیل!

خدمات
قطعات خودپرداز نورینکس

نورینکس خدمات خرید و فروش قطعات خودپرداز را با کیفیت بالا و قیمت های رقابتی ارائه می دهد.
سفارش قطعه خودپرداز!

خدمات
اخذ سوئیچ نورینکس

نورینکس گزینه های اتصال ایمن و قابل اعتماد را برای اطمینان از ارتباط یکپارچه دستگاه شما ارائه می دهد.
سفارش سوئیچ خودپرداز!
آیکون نظراتنظرات(0)

نظری برای نمایش وجود ندارد!

آیکون ثبت نظرثبت نظر
تلفن تماس